آی بانو

مجله ای برای بانوان

مطالب ویژه




















مطالب ویژه




۱۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

۵ روش برای تبدیل فرزند خود به نابغه‌ای خلاق

 

در ابتدای مطلب توصیه میکنم که حتما مستند زیر را دانلود فرمایید:

+دانلود مستند متولد اورشلیم

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 1

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 2

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 3

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 4

 

 

در این شکی نیست که افراد از نظر میزان خلاقیت، با یکدیگر متفاوت هستند. کودکان معمولا از یک سالگی با کاوش در اشیا، خلاقیت خود را بروز می‌دهند. آن‌ها در دو سالگی با روش‌های مبتکرانه‌ای می‌توانند به تنهایی از ابزار‌های جدید استفاده کنند و از حدود هشت سالگی، حتی به این توانایی دست می‌یابند که یک سری ابزار‌ها را خودشان درست کنند. تقریبا همه کودکان خلاق هستند و این خلاقیت بخشی از ماهیت آن‌هاست؛ اما آیا راهی برای خلاق‌تر کردن آن‌ها وجود دارد؟ روان شناسان تربیتی معتقدند که وجود دارد. در ادامه، پنج روش برای افزایش خلاقیت کودکان بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه، ارائه خواهد شد.

۱. الگویی خلاق برای کودک‌تان باشید

 

وقتی در کنار فرزندتان هستید، سعی کنید خلاق باشید. به تازگی نتایج حاصل از مطالعات تعدادی از پژوهشگران اوکراینی نشان داد که بچه‌های بسیار خلاق، والدین خلاقی داشته‌اند. شاید سوال کنید که آیا این روابط به دلیل ژنتیک وجود دارد یا خیر؟ بعضی تحقیقات، ژن‌های خاصی را با خلاقیت مرتبط می‌داند، اما مطالعات نشان می‌دهد که ژنتیک تنها بخش کمی از خلاقیت افراد را دربر دارد بنابراین بسیار محتمل‌تر است که کودکان خلاقیت را از والدین خود یاد بگیرند. در واقع، مطالعات اخیر نشان داده است که وقتی کودکان شخص بسیار خلاق دیگری را تماشا می‌کنند، خودشان خلاق‌تر می‌شوند؛ از این رو اگر می‌خواهید فرزند شما خلاق باشد، ایده خوبی است که تلاش کنید تا خودتان خلاق باشید. اما چطور می‌توانید این کار را انجام دهید؟ یک روش ساده این است که به راه‌های متفاوت زیادی برای استفاده از یک شی فکر کنیم. به عنوان مثال هنگامی که در کنار فرزندتان هستید، می‌توانید از یک حوله نه فقط به عنوان یک حوله بلکه به عنوان یک شنل، پتو، کلاه و موارد دیگر استفاده کنید.

۲. به تماشای فیلم‌های تخیلی بنشینید

 

فیلم‌های تخیلی را با کودک خود تماشا کنید. نتایج تحقیقات در این باره نشان می‌دهد که اگر کودکان یک ویدئو کلیپ ۱۵ دقیقه‌ای با محتوای تخیلی را مشاهده کنند، خلاق‌تر می‌شوند. در حالی‌که این تحقیقات هنوز درباره تاثیر کتا‌ب‌های تخیلی انجام نشده است، اما به لحاظ نظری می‌تواند در مورد کتاب‌ها نیز صدق کند.

۳. کودک را درگیر یک نمایش خیالی کنید

 

نمایش خیالی نوعی فعالیت خلاقانه است؛ فعالیتی که مستلزم استفاده از تخیل و تظاهر است. در این شیوه، کودک داستان و ایده آن را از ابتدا می‌سازد و از وسایل مختلف برای نشان دادن ایده‌هایش استفاده می‌کند. برای مثال، یک جعبه به یک تلفن یا هیولا تبدیل می‌شود که نشان دهنده، خلاقیت اوست! نتایج تحقیقات متعدد نشان می‌دهد که میزان و کیفیت تخیل، مهارت‌های داستان‌گویی و بیان احساسات که کودکان در نمایش خیالی از خودشان بروز می‌دهند، با توانایی‌های تفکر خلاق همراه خواهد شد.

۴. همه آزادی‌هایش را نگیرید

 

این‌قدر به کودک خود نگویید چه کار‌هایی را انجام بدهد و چه کار‌هایی را انجام ندهد. مطالعات اخیر نشان داده است که وقتی والدین توقع بالایی از فرزندان خود دارند و در عین حال قادر به پاسخگویی به ایده‌های فرزندان خود نیستند، فرزندانی با سطح خلاقیت پایین‌تری تحویل جامعه خواهند داد. اگر والدین خواسته‌های کمتری از فرزندان خود داشته باشند و آزادی بیشتری به آن‌ها (مثلا برای انتخاب اسباب‌بازی یا یک دفتر و ...) بدهند و در مقابل بیشتر پاسخگوی ایده‌های آن‌ها باشند، خلاقیت کودکان افزایش می‌یابد؛ بنابراین شاید به جای این‌که فرزند خود را به اجبار در هر کلاس زبان‌خارجی و هنری که خودتان به آن‌ها علاقه‌مند هستید ثبت‌نام کنید، می‌توانید به حرف فرزندتان گوش کنید و ببینید که او شما را به کجا می‌برد و علایق‌اش چیست.

۵. نسل صفحه لمسی را درک کنید

 

بسیاری از والدین در زمینه محدود کردن دسترسی فرزندانشان به تلویزیون و رایانه نسبتاً سختگیرانه عمل می‌کنند، زیرا معتقدند این دستگاه‌ها، خلاقیت آن‌ها را محدود می‌کند؛ اما تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان می‌دهد که لزوماً این گونه نیست. در واقع، شما باید اجازه دهید کودک با برنامه‌هایی بازی کند که به وی اجازه می‌دهد تا تصمیمات خلاقانه‌تری بگیرد. به تازگی محققان گروه کوچکی از کودکان را هنگام استفاده از تبلت در خانه و مدرسه مشاهده کردند و دریافتند برنامه‌هایی که به کودکان امکان نوشتن، نقاشی، کولاژ، طراحی و نواختن می‌دهد، خلاقیت را در کودکان پرورش می‌دهد.

ردپای کرونا در جوجه‌کُشی هولناک!

در ابتدای مطلب توصیه میکنم که حتما مستند زیر را دانلود فرمایید:

+دانلود مستند متولد اورشلیم

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 1

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 2

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 3

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 4

 

ویدئو‌ها و تصاویر عجیب و دلخراشی از دو روز پیش در فضای مجازی دست به دست می‌شود که زنده به گورکردن بخشی از خاطرات نوستالژیک دوران کودکی مان را که همان جوجه‌های پر سر و صدای یک روزه بود، در برخی مرغداری‌ها نشان می‌دهد. در یکی از این ویدئو‌های هولناک افراد حاضر تعداد زیادی جوجه زنده را مانند زباله داخل نایلون بزرگ زباله می‌ریزند تا آن‌ها را از بین ببرند.

 

در ویدئوی دیگری هم با ریختن جوجه‌های یک روزه داخل یک گور دسته جمعی زنده به گور شدن آن‌ها را به تصویر کشیده است که بازتاب‌های زیادی را به همراه داشت. دلایل و توجیه‌های متعددی درباره این تصاویر دلخراش مطرح شد، از گرانی و نبود نهاده دامی که جزو سیاهه همیشگی هر تحولی در صنعت مرغداری ماست تا صحبت‌هایی از سوء استفاده بیمه‌ای و.... این بحث‌ها سویه‌های دیگری هم پیدا کرد و رائفی پور در ادعایی این تصاویر را مشابه سیاست دولت درباره اقتصاد و مردم دانست و جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مجلس هم با انتقاد از معاون وزیر که فقط خواستار برخورد با منتشر کنندگان این تصاویر شده بود از وزیر جهاد کشاورزی خواست عاملان زنده به گور کردن جوجه‌ها را به دستگاه قضا معرفی کند.

به بررسی این دلایل و یافتن پاسخ واقعی تری در این باره پرداخته ایم؛ پاسخی که بخشی از آن شوکه کننده است و بخشی هم با توجه به شرایط فعلی کرونایی دور از انتظار نبود. اما کرونادر این میان چه نقشی دارد و کشور‌های دیگر درباره این جوجه‌ها چگونه عمل می‌کنند. گزارش ما را که با توضیحات جالب یک فعال این صنعت همراه شده بخوانید. آیا واقعا این تصاویر پشت پرده‌ای دارد؟

بهانه یا دلیلی همیشگی؟!

یکی از اولین دلایلی که در شرح ویدئو‌های دلخراش زنده به گور کردن جوجه‌های یک روزه مطرح شد، نبود دان و نهاده‌های دامی بود. بعد از بازتاب این ویدئو‌ها به گزارش فرارو رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه کشور با تاکید براین که خسارت وارد شده به تولیدکنندگان ماهانه بیش از ۱.۲ میلیارد تومان است، گفت: «علت اصلی معدوم‌سازی جوجه یک روزه مربوط به کمبود نهاده‌های طیور سویا و ذرت است.»

دلیلی که به نظر می‌رسد بهانه قانع کننده‌ای برای این اقدام نبود که دل بسیاری از مردم را آزرد. چرا که این شرایط درباره دان و نهاده‌های دامی چیز جدیدی نبوده و نسبتا همواره وجودداشته است. پس چرا اکنون این تصاویر منتشر می‌شود؟ آیا انتشار آن پشت پرده‌ای دارد و برخی مرغداران برای تامین این نهاده‌ها و حل مشکلات احتمالی اداری در سرراه ترخیص این محموله‌ها این کا را کرده اند؟

جوجه کشی برای خسارت گرفتن از بیمه؟!

در این میان فرض دیگری هم مطرح شد. اسکان نیوز از قول یکی از مطلعان چرایی زنده به گور کردن جوجه‌های یک روزه نوشته است: «توفیقی حاصل شد تا مدتی با یکی از دوستان مرغدار به صورت مشارکتی در پرورش مرغ گوشتی مشغول شوم. با توجه به هر۴۵ روز نیاز به جوجه یک روزه همیشه هنگام خرید جوجه مشکل داشتیم، چون مراکز فروش جوجه همیشه تولیدات را بیمه می‌کردند، به علت این که قیمت جوجه پایین نیاید.

در زمانی جوجه یک روزه حدود ۴۰۰ تومان شد ما به همراه چند نفر راضی به پرداخت ۷۰۰ تومان شدیم و قسمتی از تولید آن روز را می‌خواستیم، اما ندادند و در مقابل نگاه دکتر دام پزشکی جوجه‌ها را معدوم کردند! بعد متوجه شدم راضی به قیمت پایین دادن نیستند چه برسد که رایگان بدهند، چون خیلی بیشتر از پول قیمت روز بازار را از بیمه می‌گیرند! و هم باعث کمبود جوجه برای کمبود عرضه می‌شوند! این می‌تواند دلیل منطقی تری برای اقدام اخیر معدوم کردن جوجه‌های یک روزه باشد.»

با نگاهی به جدول قیمت بیمه طیور در سایت بیمه کشاورزی می‌شود دید که هزینه بیمه هر جوجه یک روزه ۷۵ تومان است که بخشی از آن را دولت تامین می‌کند و خسارتی که مرغدار به ازای هر جوجه از بیمه می‌گیرد، ۱۲۱۰ تومان است. البته جبران خسارت توسط بیمه ملزم به تایید تلف شدن جوجه‌ها توسط کارشناس بیمه است. البته یکی از مرغداران در گفتگو با خبرنگار ما این موضوع را تکذیب کرد و گفت: «هنوز بیمه خسارت‌های سال‌های قبل را هم پرداخت نکرده است.»

 

جنایت برای افزایش قیمت مرغ؟

ربیعی مدیرعامل مرغ مادر این مسئله را به مبانی علم اقتصاد یعنی همان چرخه عرضه و تقاضا مرتبط می‌داند. او در گفتگو با مشرق در خصوص معدوم سازی جوجه‌ها گفته است: «به دلیل کاهش قیمت جوجه یک روزه و نبود تعادل عرضه و تقاضا، بخشی از جوجه‌های تولیدی را حذف می‌کنند تا بتوانند قیمت جوجه را به قیمت واقعی برسانند و ضرر و زیانی را که می‌دهند، جبران کنند.»، اما در این میان باید رد پای کرونا را جدی گرفت، چرا که پس از کرونا مصرف گوشت مرغ به دلیل تعطیلی رستوران‌ها و مجالس عروسی و عزا و... به شدت کاهش یافته و مرغداران به این دلیل ناعادلانه، اما نزدیک به واقعیت دست به چنین اقدام غم انگیزی زده اند؟ اما برخی هم این سوال را مطرح کردند که چرا به جای زنده به گور کردن، آن‌ها را در طبیعت رها نکردند تا در چرخه طبیعت حذف شوند؟

کرونا علت اصلی کشتار بی رحمانه!

برای این که ملموس‌تر از دلایل کشتار جوجه‌ها مطلع شویم، با یکی از مرغداران مطرح خراسان جنوبی تماس گرفتیم. این مرغدار یکی از اصلی‌ترین دلایل کشتار جوجه‌ها را کرونا دانست. علی دباغی گفت: «کرونا باعث شد هم صادرات و هم مصرف داخلی به دلیل تعطیل شدن رستوران‌ها و مراسم به حداقل برسد و بالطبع قیمت مرغ هم کاهش پیدا کند و با این روند مرغداران حاضر به جوجه ریزی نیستند.» از او پرسیدیم که چرا جوجه‌ها را قبل از تولد و در تخم مرغ‌ها معدوم نمی‌کنند که پاسخ داد: «این اتفاق می‌افتد، اما در برخی اوقات قابل کنترل نیست.

شما تخم مرغ‌ها را به امید فروش جوجه در دستگاه‌ها قرار می‌دهید، اما به طور مثال از ۳۰ هزار تخم مرغی که قرار است جوجه شود، تنها ۱۵ هزار فروش می‌رود و نمی‌توانید در میانه راه دستگاه را خاموش کنید، چون تمام تخم مرغ‌ها نابود می‌شود.» علی دباغی درباره این که چرا جوجه‌های یک روزه را در طبیعت رها یا به مردم واگذار نمی‌کنند یا به عنوان خوراک دام استفاده نمی‌شوند، گفت: «این اتفاق می‌تواند خسارات دیگری به دنبال داشته باشد به این دلیل که این جوجه‌ها از نظر ژنتیکی تغییر یافته هستند و واکسینه نشده اند که رها سازی آن‌ها قبل از واکسینه شدن در طبیعت می‌تواند ضربه‌های سنگین تری به دام و طیور وارد کند.» این مرغدار هم در پایان از کمبود و گرانی نهاده‌های سویا و ذرت گلایه داشت.

تجربه کشور‌های دیگر

با یک جست وجوی ساده در اینترنت هم می‌توان فهمید که روزانه صد‌ها هزار جوجه نر در کشور‌های مختلف جهان کشته می‌شوند، چون نمی‌توانند تخم بگذارند. ویدئو‌های آزار دهنده‌ای از زنده چرخ کردن، در کیسه خفه کردن، با گاز خفه کردن، شوک الکتریکی و قطع نخاع جوجه‌های یک روزه در خارج از کشور برای از بین بردن آن‌ها وجود دارد که بسیار دلخراش و هولناک است. اتفاقی که بار‌ها صدای فعالان حقوق حیوانات را درآورده است.

این ۶ فعل را در مکالمات کاری خود استفاده نکنید

 

در ابتدای مطلب توصیه میکنم که حتما مستند زیر را دانلود فرمایید:

+دانلود مستند متولد اورشلیم

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 1

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 2

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 3

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 4

گاهی حرف‌ها و کلمات جزئی هم تأثیر شگفتی روی درک دیگران در محل کار دارد. به جز عنوان شغلی‌تان، کلمات و عباراتی که استفاده می‌کنید هم در شناخت دیگران از شما بسیار اهمیت دارند. هر آنچه به زبان می‌آورید برند شخصی، میزان اعتماد به نفس، قدرت و میزان دانشتان را نشان می‌دهد. با ما همراه باشید.

در صحبت کردن باید به افعال توجه زیادی داشته باشید. بعضی افعال سبب می‌شود ضعیف به نظر برسید و از قدرت تأثیرگذاری‌تان روی کارفرما، همکاران و ... می‌کاهد. چرا که نشان دهنده ضعف شماست و با استفاده از آن‌ها گویی به خودتان اطمینان کافی ندارید. پس افعال نامناسب را از دامنه‌ی لغات خود حذف کنید و با استفاده از کلمات مؤثر به موفقیت بیشتری در محل کار برسید. اکنون قصد داریم به شما بگوییم استفاده از ۶ فعل شما را در محل کار ضعیف نشان می‌دهد:

 

۱. فکر کردن

کمتر کسی هست هر روز از این فعل در صحبت‌هایش استفاده نکند؛ مثلاً در محل کار به همکارتان می‌گویید: «فکر می‌کنم باید این پروژه را انجام دهیم.» یا رئیستان می‌گوید: «فکر می‌کنم ایده‌ی بسیار خوبی مطرح کردی»؛ اما حالا سؤال مطرح می‌شود چرا نباید از «فکرکردن» در صحبت‌ها استفاده شود؟ مسئله این است فعل «فکرکردن» با قطعیت همراه نیست و از قدرت کلماتی که به دنبالش می‌آید، کم می‌کند. فکرکردن از واژه‌ی انگلیسی و قدیمی thencan گرفته شده است. این واژه به معنی دریافت، درک کردن و اندیشیدن است. در واقع، تفکر به معنای بررسی موقعیتی که در آن حضور دارید و هنوز به نتیجه‌ی قطعی نرسیده‌اید.

استفاده از واژه‌ی «فکرکردن» در مکالمات عادی بسیار متداول است و معنای چندان مهمی ندارد؛ مثلاً «فکر کنم امروز با دوستانم به پارک بروم»؛ اما در محل کار و موقعیت‌های رسمی باید از واژه‌هایی استفاده کنید که کمی اطمینان در آن بیشتر است. برای مثال «ایده‌ی بسیار خوبی مطرح کردی» یا «طرحی که ارائه دادی عالی است». اگر به دنبال فعلی مناسب برای «فکرکردن» هستید از این ساختار استفاده کنید: «مطمئنم برنامه‌ی تو نتایج خوبی در برخواهد داشت».

۲. نیاز داشتن

وقتی رئیستان می‌گوید: «من خیلی زود به این گزارش نیاز دارم»، کمی از قدرت و تأکید خود کم می‌کند. استفاده از واژه‌ی «نیاز»، نوعی وابستگی را در کلام فرد نشان می‌دهد تا انتقال مفاهیمی، چون مسئولیت و وظیفه تیمی. منظور این است رئیس باید طوری صحبت کند که اعضای تیم در آن به ضرورت مفاهیمی، چون ارائه‌ی گزارش و قبول مسئولیت انجام آن در سریع‌ترین زمان ممکن پی ببرند.

برای مثال، مدیری به زیردست خود می‌گوید: «من به شما برای انجام این کار نیاز دارم». این جمله بیش از اینکه قدرت مدیر را نشان دهد، با حالتی عاجزانه بیان می‌شود. استفاده از واژه‌ی «نیاز» شما را فردی نیازمند نشان می‌دهد. پس به جای گرفتار شدن در چنین موقعیتی بهتر است به دنبال شرایطی باشید که شما را بااعتماد به نفس‌تر و قوی‌تر نشان می‌دهد. البته ادب و احترام را از یاد نبرید و کلامی قاطعانه و محترمانه داشته باشید. بهتر است مدیر به کارمند خود بگوید: «لطفاً این گزارش را تا روز جمعه به من تحویل بدهید».

۳. خواستن

خواستن و نیاز شباهت زیادی به هم دارند. هر دو فعل نشان می‌دهد فرد گوینده در طلب چیزی است و فقدان چیزی در کلام و احساس او هویداست. برای مثال اگر مدیری به زیردست خود بگوید: «من می‌خواهم کیفیت کارت را بهبود دهی»، این جمله نشان از آن دارد مدیر در دریافت چیزی ناتوان است و به خواسته‌اش نرسیده است. به جای آن بهتر است از کلماتی استفاده کنید که مسئولیت را به گردن کارمند زیردست می‌اندازد؛ برای مثال: «عملکرد شما در تهیه این گزارش باید کیفیت بهتری داشته باشد».

این رابطه در مورد کارمندان هم صادق است. برای مثال اگر کارمند هستید و تقاضای افزایش حقوق دارید، نباید مستقیماً بگویید: «من به دنبال افزایش حقوق هستم». این جمله عدم اعتماد به نفستان را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد درخواستی احساساتی دارید. پس بهتر است از جملاتی، چون «من معتقدم» یا «من مطمئنم» استفاده کنید که نظر قطعی شما را در مورد افزایش حقوق نشان می‌دهد؛ مثلاً بگویید: «من مطمئنم عملکرد من در یک سال گذشته استحقاق دریافت حقوق بیشتر را دارد.» این جمله تأثیرگذاری بیشتری دارد و در مذاکره برای عقد قرارداد جدید بسیار کاربردی است.

۴. حدس زدن

حدس و گمان از عدم قطعیت خبر می‌دهد. وقتی از این فعل استفاده می‌شود، انگار به دنبال پیش بینی هستیم. البته پیش بینی که فاقد اطمینان است. برای مثال مدیرعاملی به کارشناس تحلیل اطلاعات خود می‌گوید: «حدس می‌زنیم و بر این گمان هستیم سود پایان سال از سال گذشته بهتر خواهد بود». راه‌های زیادی وجود دارد تا این جمله به صورت قاطعانه‌تر بیان شود. برای مثال «ما توقع داریم سود امسال از سال گذشته بیشتر باشد یا از رقم سال گذشته پیشی بگیرد». هیچ اشکالی ندارد، از نتیجه یا خروجی چیزی اطمینان نداشته باشید. نیاز نیست به سراغ دروغ گفتن یا مبالغه بروید. تنها به جای استفاده از فعل «حدس زدن»، از افعالی استفاده کنید که اعتماد به نفس بیشتری را به شنونده انتقال می‌دهد.

۵. امیدوار بودن

معمولاً مدیران با این فعل لب به سخن می‌گشایند: «امیدوارم به فروش موردنظر دست یابیم» یا «امیدوارم بتوانی این وظیفه را به درستی انجام دهی». باید توجه کنید امیدوار بودن، به جای نشان دادن حس قدرت و اعتماد به نفس، حالت دعاگونه دارد و نشان می‌دهد فرد گوینده کنترل و مدیریت ناچیزی روی شرایط موجود دارد.

با این حساب، از چه فعل جایگزینی باید استفاده کرد؟ برای مثال، به جای این که بگویید امیدوارم به فروش مطلوب برسیم، بگویید: «ما در پی دست یابی به فروش موردنظر هستیم» یا «من می‌دانم که می‌توانی به این وظیفه به درستی عمل کنی». این جملات قدرت و توانمندی بالای شما را نشان می‌دهد و حاکی از آن است شما به توانایی تیمتان و دریافت نتیجه‌ی مطلوب آگاه هستید و به فلسفه‌ی «هر چه پیش آید خوش آید» اعتقاد ندارید.

۶. گمان کردن

تصور کنید به همراه همکارتان در حال نوشیدن چای هستید و او می‌پرسد: «در جلسه‌ی هفته‌ی آینده شرکت می‌کنی؟» اگر پاسخ شما توأم با واژه گمان کردن باشد، عدم قطعیتتان را نشان می‌دهد و به طرف مقابل می‌فهمانید شرکت در این جلسه خیلی هم برایتان اهمیت ندارد. باید بدانید بی‌تفاوت بودن در محل کار درست نیست. انتقال چنین مضامینی در رفتار و کلام به ضررتان تمام می‌شود و از میزان تأثیرگذاری شما می‌کاهد. باید سعی کنید در ظاهر هم که شده، از خود شور و اشتیاق نشان دهید. برای مثال به همکارتان بگویید: «بله بله، حتماً حاضر خواهم شد. خیلی تمایل دارم نظر مدیران را درباره فلان موضوع بدانم».

شاید تصور کنید وقتی با همکارتان صحبت می‌کنید نیازی به این سیاست‌ها نیست، اما در اصل هست. حقیقت این است به سرعت منظور شما از کلام و رفتارتان مشخص می‌شود و اطرافیان با گفتگو‌های غیررسمی درباره‌ی شما سبب تخریب شهرت و اعتبارتان می‌شوند. زبان و کلام شما نقش مؤثری در گفتگو‌ها و ارتباطات شما دارند. اغلب ۶ فعل گفته شده، در کلام شما به کار می‌رود. پس باید نهایت دقت را به کار ببندید و با استفاده‌ی درست از افعال و واژه‌ها، فرصت‌های خود برای تأثیرگذاری بیشتر و افزایش قدرت رهبری را تقویت کنید. توصیه می‌کنیم این افعال را از دامنه افعالتان بیرون بریزید تا با اعتماد به نفس بیشتری به نظر برسید.

«مادرخوانده»نسخه زنانه «پدرخوانده» ساخته می شود/ روایت زنی که سلطان مواد مخدر جهان شد!

«رید مورانو» مرحله پیش تولید فیلم سینمایی «مادرخوانده» با روایت داستان سلطان مواد مخدر را آغاز کرد.

«مادرخوانده»نسخه زنانه «پدرخوانده» ساخته می شود/ روایت زنی که سلطان مواد مخدر جهان شد!

در ابتدای مطلب توصیه میکنم که حتما مستند زیر را دانلود فرمایید:

+دانلود مستند متولد اورشلیم

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 1

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 2

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 3

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 4

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، رید مورانو دارنده جایزه امی در حال مذاکره با «جنیفر لوپز» برای ایفای نقش سلطان مواد مخدر در فیلم «مادرخوانده» برای شرکت فیلمسازی ( STXfilms) است.


رید مورانو کارگردان

مورانو مرحله پیش تولید فیلم سینمایی «مادرخوانده» با روایت داستان سلطان مواد مخدر را آغاز کرده است.

او خالق سه قسمت اول سریال موفق «سرگذشت ندیمه» است که توانست بخاطر آن جایزه امی بهترین کارگردانی و نیز جایزه انجمن صنفی کارگردانان برای سریال درام را کسب کند. استودیوی فیلمسازی «STXfilms» در حال مذاکره با ویلیام موناهان برای بازنویسی فیلمنامه «مادرخوانده» است.

لوپز قرار است در این فیلم در نقش «گیسلدا بلانکو» سلطان مواد مخدر کلمبیا که به «مادرخوانده» معروف است، را ظاهر شود.

 

این فیلم روایت زندگی «گیسلدا بلانکو» است که از فقر دوران کودکی در کلمبیا تا تبدیل شدن به یکی ازبزرگ ترین سلاطین مواد مخدر جهان را به تصویر می کشد. بنابر گزارش ها او از این طریق بیش از دو میلیارد دلار سرمایه به چنگ آورد و به یکی از چهره های معضل موسوم به «جنگ گاوچران های کوکائین میامی» تبدیل شد. بلانکو در سال ۲۰۱۲ به قتل رسید.

الِین گولداسمیت، بنی مدینا، جولی یورن و لوپز از تهیه کنندگان این فیلم هستند. رجینا کورادو فیلمنامه اولیه این پروژه را تحریر کرده است.

رقص تابوت آفریقایی از کجا آمد؟

در ابتدای مطلب توصیه میکنم که حتما مستند زیر را دانلود فرمایید:

+دانلود مستند متولد اورشلیم

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 1

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 2

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 3

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 4

اخیرا هر صفحه یا کانال طنزی را که باز می‌کنید و یا در پایان ویدیو‌های طنز، کلیپ‌هایی کوتاه از اجرای رقص تابوت به وسیله شش مرد آفریقایی که توسط یک هم قطار دیگرشان رهبری میشوند را می‌بینید. آیا تا به حال برایتان این سؤال پیش آمده که این مردان کیستند و از کدام کشورند؟

 

رقص تابوت ریشه در چه فرهنگی دارد؟

خانواده‌ها در غنا به طور فزاینده‌ای به گروه‌های نعش کشی روی می‌آورند که حین رقصیدن تابوت را حمل می‌کنند تا هم روح عزیزان در گذشته شان شاد شود و هم از آنچه که معمولا یک رویداد بسیار غم انگیز تصور می‌شود، لذت ببرند.

نعش کشان رقصان نه تنها تابوت را در مراسم خاکسپاری بلند می‌کنند، بلکه با یک نمایش زیبا روحیه حضار را بهتر می‌کنند. آن‌ها تابوت را روی کمر و شانه‌های خود تکان می‌دهند و همزمان رقص پیچیده‌ای که شامل چرخش، حرکت پیچیده پا‌ها و حتی تظاهر به انداختن تابوت می‌شود را برای لذت مخاطبان اجرا می‌کنند.

 

این یک نمایش عجیب است، اما خانواده‌های غنا مبلغ زیادی را به این گروه‌ها پرداخت می‌کنند که روح عزیزانشان شاد شود. بنجامین آیدو، که کسب و کار خود را حول گروه‌های رقص خاکسپاری آغاز کرد اکنون حدود ۱۰۰ مرد و زن را استخدام کرده و به آن‌ها آموزش می‌دهد که این رقص را به زیبایی انجام دهند. او همچنین روی لباس‌های آن‌ها سرمایه گذاری زیادی می‌کند تا تاثیر بصری آن بیشتر شود.

اولین کلیپ‌های رقص تابوت از کجا آمدند؟

منشا محبوب شدن این ویدیو به سه کلیپ باز می‌گردد. کلیپ اول در سال ۲۰۱۵ توسط فردی که برای شرکت در مراسم عزاداری یکی از بستگانش به کشور آفریقایی غنا سفر کرده بود، روی یوتیوب آپلود شد. این ویدیو موفق شد بیش از ۴ میلیون بازدید کسب کند.

ویدیوی دوم مربوط به یک مستند از BBC است که آنچه این روز‌ها در کلیپ‌های طنز می‌بینیم از آن مستند است. این مستند درباره تابوت بر‌های رقاص در مراسم خاک سپاری مردم غنا است که در بالا به آن اشاره کردیم.

ایده اصلی پشت رقص تابوت این است که متوفی مورد توجه قرار گرفته و روح او شاد شود. برگزار کنندگان مراسم در غنا پس از فوت یک فرد، از خانواده وی جویا می‌شوند که یک مراسم سنتی در نظر دارند یا می‌خواهند فرد درگذشته با رقص به سفر بهشت برود. رقص در مراسم خاک سپاری یکی از سنت‌های قدیمی مردم غنا است.

 

دو سال بعد، ویدیوی سوم در فـیـسـبـوک آپلود شد که در آن رقاصان هنگام اجرای مراسم، تابوت اشتبا‌ها از دستشان افتاد. این ویدیو نیز در یک سال ۲۹۰۰ واکنش دریافت و ۴۶۰۰ بار بازنشر شد. همچنین توانست ۳۵۰ هزار بازدید کسب کند.

این ویدیو در فوریه سال ۲۰۲۰ با هدف ساخت ویدیو‌های طنز توسط کاربرانی از سراسر دنیا ابتدا به شبکه اجتماعی چینی تیک تاک و سپس اینستاگرام بازگشتند. در ویدیو‌های طنزی که می‌بینید، آهنگی پر انرژی در سبک رقص الکتریک نیز شنیده می‌شود که Astronomia نام دارد و توسط دو آهنگساز به نام Vicetone و Tony Igy در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است.

از اولین روز زندگی متاهلی این طور رفتار کنید بهتره

در ابتدای مطلب توصیه میکنم که حتما مستند زیر را دانلود فرمایید:

+دانلود مستند متولد اورشلیم

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 1

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 2

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 3

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 4

 

اگر از همان اوایل زندگی متاهلی رفتارهای سنجیده و مناسبی با یکدیگر داشته باشید زندگی زناشویی خوب و موفقی خواهید داشت.

خود را برای زندگی متاهلی آماده کنید

در ابتدای زندگی متاهلی به علت عشق و عاشقی فراوان ، زوجین واقعیت های زندگی و مهارت های لازم برای شناخت و تجزیه و تحلیل مشکلات زندگی فراموش می کنند و گاهی رفتارهایی از آنها سر می زند که زندگی زناشویی را در همان ابتدا به سمت نابودی می کشاند .

اگر تازه متاهل شده اید و تنها به فکر مراسم ازدواج خود هستید باید بدانید دنیای متاهلی بعد از مراسم جشن ازدواج آغاز می شود و باید خود را برای شروع یک زندگی مشترک با یکدیگر آماده کنید . در این بخش از رازهای زندگی مشترک چند نکته عملی برای زوج های جوانی که تازه متأهل شده اند،آورده ایم.

لطفا به فکر تغییر همسرتان نباشید

هیچگاه فکر نکنید می توانید همسرتان را کاملا تغییر دهید و خصوصیات او را باب میل خود کنید زیرا افراد بالغ به طرز چشم گیری تغییر نمی کنند بنابراین همسرتان را با همه خصوصیات بد و خوبش دوست داشته باشید و قبول کنید و برای عوض کردن او تلاش زیادی نکند چرا که تلاش برای عوض کردن همسرتان فقط احساسات او را جریحه دار کرده و زندگی مشترک شما را خراب می کند.

 

نکات مهم شروع زندگی مشترک

از فریاد زدن پرهیز کنید

هنگام صحبت و یا حتی مشاجره با همسرتان آرامو منطقی صحبت کنید و از پرخاشگری و فریاد زدن و جیغ کشیدن بپرهیزید زیرا این کارها زندگی تان را به مخاطره می اندازد.

در صورت اشتباه عذر خواهی کنید

اگر پس از هر دعوا و بگو مگویی با همسرتان که مقصر شمایید ، مسئولیت اعمال خود را به گردن بگیرید و از او عذرخواهی کنید و مهر و محبت همسر خود را انکار نکنید ، همیشه برنده هستید .

به فکر فردای مراسم ازدواج باشید

بعد از جشن عروسی شما باید مدت زیادی را با هم زندگی کنید و زندگی زناشویی تنها مراسم ازدواج نیست پس با هم کنار بیایید و خانواده خودتان را تشکیل دهید.

 

بهترین رفتارها در اوایل زندگی متاهلی

افق دیدتان را افزایش دهید

عاقل باشید و در مورد تمامی مسایل مثل کنترل مسایل مالی، راههای ممکن در صورت بچه دار نشدن، نحوه آمادگی برای اتفاقات پیش بینی نشده با همسر خود صحبت کنید و این مسایل را نادیده نگیرید . درست است صحبت درباره این مسائل برایتان جالب نیست اما نا دیده گرفتن این مسائل اشتباه است.

رابطه خود با خانواده همسرتان را بهبود بخشید

وقتی که شما با همسرتان دعوا می کنید خانواده او را به داخل مشاجره تان وارد نکنید زیرا تنها کسی که آزرده خاطر می شود، همسرتان است که احساس می کند بین شما و خانواده اش گیر افتاده است. بهتر است به جای این کار رابطه خود را با خانواده همسرتان بهبود بخشید .

 

بهبود رابطه با خانواده همسر در اوایل زندگی متاهلی

مانند مجردها زندگی نکنید

در مجردی به علت اینکه هیچ کس در منزل منتظر شما نیست ،گردش شبانه رفتن با دوستان اشکال ندارد اما در متاهلی انجام این کار انجام بعضی کارها شایسته نیست .

حسادت نکنید

حسادت برای زندگی زناشویی مانند سم است و باعث اهانت به همسرتان می شود زیرا موجب خواهد شد که او تصور کند شما به او اعتماد ندارید پس اگر او قابل اعتماد است، با حسادت خود برای او ایجاد مزاحمت نکنید.

وقت بیشتری با هم بگذرانید

همانطور که گل برای باطراوت ماندن و رشد به مراقبت نیاز دارد ، زندگی زناشویی نیز به مراقبت نیازمند است پس برای زندگی مشترک خود برنامه ریزی کنید تا مدت زمان بیشتری را در کنار همسر خود باشید.

 

اشتباهات در زندگی مشترک متاهلی

بحث های بیهوده نکنید

بحث های خود را برای مسایل مهم.تری نگه دارید و بر سر مسایلی بیهوده مانند انداختن جورابهای کثیف روی زمین و... بحث نکنید تا بین شما دلخوری به وجود آید.

مشکلات زندگی مشترکتان را به خانه پدر و مادرتان نکشانید

با پدر و مادر درباره اتفاقات ناراحت کننده و بحث با همسرتان صحبت نکنید زیرا معمولا در این موارد والدین از روی دلسوزی و محبت، از شما جانب داری می کنند و شعله اختلاف زوجین بیشتر می شود پس سعی کنید مشکلات خود را با همسرتان دو نفره حل کنید و برای حل مشکلات پیچیده نزد مشاور بروید.

پشت سر همسرتان غیبت نکنید

حتی برای درددل کردن نیز پشت سر همسرتان غیبت نکنید زیرا روزی این اختلاف شما حل می شود و ناراحتی تان برطرف می شود اما تصویر بدی در ذهن دوست یا آشنایان از همسرتان می سازید که از ذهن آن ها پاک نمی شود.

آیا علائم ابتلا به کرونا تغییر می‌‌کنند؟

در ابتدای مطلب توصیه میکنم که حتما مستند زیر را دانلود فرمایید:

+دانلود مستند متولد اورشلیم

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 1

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 2

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 3

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 4

 

 

مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص احتمال تغییر علائم مبتلایان به کرونا، گفت: هر چه تعداد بیماران افزایش یابد، احتمال دارد که علائم دیگری در بیماران مبتلا به کرونا مشاهده شود که شاید ارتباطی به این بیماری نیز نداشته باشد.

آیا علائم ابتلا به کرونا تغییر می‌‌کنند؟

دکتر سید محمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: علائم بیماران مبتلا به کرونا تغییری نکرده است؛ برخی علائم کرونا مانند تب، سرفه و تنگی نفس بسیار شایع هستند و تشخیص‌ها بر این اساس انجام می‌شود اما علائمی مانند مشکلات گوارشی، مشکل در حس بویایی، درد عضلانی و یا کهیر وجود دارند که شیوع زیادی ندارند و شاید دو تا سه درصد مبتلایان به کرونا این علائم را داشته باشند.

وی افزود: هر چند گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده این علائم در بیماران مبتلا به کرونا داده می‌شود اما این علائم بارز نیستند.

مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: همچنان علائم شایع بیماری کرونا، تب، سرفه و تنگی نفس هستند. به طور مثال ۹۸ درصد مبتلایان دارای تب، ۷۰ درصد دارای سرفه و ۵۰ درصد دچار تنگی نفس هستند در حالی که علائم گوارشی در یک تا دو درصد مبتلایان به کرونا مشاهده می‌شود.

علوی تصریح کرد: موارد کمی از علائم گوارشی مانند اسهال خونی و استفراغ در بیماران کرونا مشاهده شده است بنابراین حتی اگر دو درصد مبتلایان به کرونا دچار علائم گوارشی باشند نمی‌توانیم بر اساس این علائم، بیماریابی را انجام دهیم.

وی در خصوص احتمال تغییر علائم بیماری، گفت: علم پزشکی بر اساس تجارب است و موضوع احتمال تغییر علائم بیماری هنوز مشخص نیست. اگر بیمارانی دچار علائم دیگری به مراکز درمانی مراجعه کنند و تست کرونای آن‌ها مثبت باشد، می‌توانیم بگوییم تغییر علائم ایجاد شده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: ممکن است در هر کشور و منطقه‌ای یک سری علائم متفاوت از یک بیماری دیده شود. هر چه تعداد بیماران افزایش یابد، احتمال دارد که علائم دیگری در بیماران مبتلا به کرونا مشاهده شود که شاید ارتباطی به این بیماری نیز نداشته باشد.

حکم رهبر معظم انقلاب درباره روزه ماه رمضان هنگام شیوع کرونا

حکم رهبر معظم انقلاب درباره روزه ماه رمضان هنگام شیوع کرونا

در ابتدای مطلب توصیه میکنم که حتما مستند زیر را دانلود فرمایید:

+دانلود مستند متولد اورشلیم

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 1

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 2

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 3

+ دانلود مستند انقلاب جنسی 4

 

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی به پرسشی درباره حکم روزه ماه رمضان در شرایط شیوع کرونا پاسخ دادند.

پایگاه‌ اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری در مطلبی با عنوان «حکم روزه ماه رمضان هنگام شیوع بیماری کرونا» آورده است:

«سؤال: در شرایط کنونی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، روزه گرفتن در ماه رمضان چه حکمی دارد؟

پاسخ: روزه به عنوان یک تکلیف الهی در حقیقت نعمت خاص خداوند بر بندگان است و از پایه های تکامل و اعتلاء روحی انسان به شمار می رود و بر امت های پیشین نیز واجب بوده است.

 از آثار روزه پدید آمدن حالت معنوی و صفای باطن، تقوای فردی و اجتماعی، تقویت اراده و روحیه مقاومت در برابر سختی هاست و نقش آن در سلامت جسم انسان نیز روشن است و خداوند اجر عظیمی برای روزه داران قرار داده است.

روزه از ضروریات دین و ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه مبارک رمضان جایز نیست مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن موجب ایجاد بیماری و یا تشدید بیماری و یا افزایش طول بیماری و تأخیر در سلامتی می‌شود.

در این موارد روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.

بدیهی است در صورتی که این اطمینان از گفته پزشک متخصص و متدین نیز به دست آید، کفایت می کند.

بنابراین اگر فردی نسبت به امور یاد شده خوف و نگرانی داشته و این خوف منشأ عقلایی داشته باشد، روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.»

چرا طناز طباطبایی طرفداران بسیاری دارد؟

طناز طباطبایی با بازی در نقش‌های متعدد و متفاوت در سینمای ایران جای پای خود را محکم کرده و به یکی از پرطرفدارترین بازیگران ایرانی در سینما تبدیل شده است.
 
چرا طناز طباطبایی طرفداران بسیاری دارد؟
 
 
طناز طباطبایی را می‌توان یکی از پرکارترین بازیگران چند سال اخیر در کشور دانست. بازیگری که توانسته در این سال‌ها نقش‌های متفاوتی را بازی کند و توجه تماشاگران و کارگردانان سینما را به خود جلب کند. طباطبایی از سال ۱۳۸۰ با بازی در فیلم «دیشب باباتو دیدم آیدا» بازیگری سینما را آغاز کرد و اکنون به جرات می‌توان گفت: یکی از پرطرفداراترین بازیگران زن ایرانی است.
 
به گزارش ایرنا، او با کارگردانان مطرح کشور همچون عباس کیارستمی در فیلم «شیرین»، داریوش مهرجویی در فیلم «نارنجی‌پوش» و با پوران درخشنده در فیلم «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند»، شخصیت‌های متفاوتی را خلق کرده که همین بازی‌های متفاوت یکی از دلایل محبوبیت او در میان مردم است. اگر از طرفداران بازی طناز طباطبایی هستید می‌توانید در فیلم‌های زیر چند بازی متفاوت او را ببینید.

هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند
بازی طناز طباطبایی در فیلم «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» نقطه عطفی در کارنامه کاری طباطبایی است. جدای از بازی او در این فیلم، موضوعی که پوران درخشنده کارگردان این فیلم به آن پرداخته، موضوعی است که توجه کمتر کارگردانی را به خود جلب کرده باشد. این فیلم، فیلمنامه‌ای تا حدودی ساختارشکنانه دارد که موضوعی حساس در جامعه ایران را به تصویر کشیده و آن، سوء استفاده جنسی و اذیت و آزار کودکان است. شیرین که نقش آن را طناز طباطبایی بازی می‌کند در کودکی مورد اذیت و آزار قرار گرفته و به حدی از این اتفاق دچار وحشت و ترس می‌شود که در بزرگسالی نیز این ترس باعث اتفاق‌هایی در زندگی‌اش می‌شود. نقد‌های بسیاری به فیلم نامه و کارگردانی از سمت منتقدان سینما به این فیلم وارد شده است، اما می‌توان گفت: بازی خوب طباطبایی بخش‌های زیادی از آن را پوشانده است.
 
چرا طناز طباطبایی طرفداران بسیاری دارد؟


پریناز
«پریناز»، دومین تجربه فیلم‌سازی بهرام بهرامیان است. «پریناز» روایت دختری به همین نام است که بعد از مرگ مادرش مجبور است با خاله‌اش که نقش آن را فاطمه معتمدآریا که زنی مؤمن و مذهبی است، زندگی کند. خاله پریناز از آن جا که او را حاصل ازدواج نمی‌داند، نمی‌تواند او را بپذیرد. این فیلم برای ۸ سال توقیف بود و سرانجام در سال ۱۳۹۶ در نمایش خانگی مجوز پخش گرفت و هیچ‌گاه پرده‌های سینما را به خود ندید. طناز طباطبایی در این فیلم گریم بسیار متفاوتی دارد.
 
چرا طناز طباطبایی طرفداران بسیاری دارد؟

طهران تهران
داریوش مهرجویی و مهدی کرم‌پور کارگردانان فیلم «طهران تهران» هستند. فیلمی در دو اپیزود که داستان اول در مورد خانواده‌ای است که پای سفره هفت سین سقف خانه روی سرشان می‌ریزد و در شب عید بی‌خانمان می‌شوند. اپیزود دوم که طناز طباطبایی در آن نقش یک نوازنده موسیقی را دارد داستان گروه موسیقی است که پس از چند سال توانسته‌اند برای اجرای کنسرت مجوز بگیرند، ولی ۲ ساعت قبل از اجرا مجوزشان لغو می‌شود. رضا یزدانی خواننده راک نیز در این اپیزود بازی می‌کند.
 
رچرا طناز طباطبایی طرفداران بسیاری دارد؟

شنای پروانه
شنای پروانه فیلمی به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی است. شنای پروانه محصول سال ۱۳۹۸ است و در بخش سودای سیمرغ و نگاه نو جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد استقبال‌مردم، داوران و منتقدین قرار گرفته است. فیلمی از زنی به نام پروانه که طناز طباطبایی بازیگر آن است در حین شنا در استخر، در فضای مجازی منتشر می‌شود. حالا هاشم شوهر پروانه و برادرش به دنبال انتقام گرفتن از کسی هستند که این فیلم را منتشر کرده است. این فیلم در جشنواره فیلم به نمایش درآمد و بازی طناز طباطبایی مورد توجه منتقدان بود، اما این فیلم هنوز به اکران عموم نرسیده است.
 
چرا طناز طباطبایی طرفداران بسیاری دارد؟


خشم و هیاهو
طناز طباطبایی، حنای «خشم و هیاهو» یا همان شهلا در ماجرای عاشقانه با ناصرمحمدخانی بازیکن فوتبال پرسپولیس است. شهلا با محمدخانی بازیکن فوتبال، داستان عاشقانه داشتند و در نهایت به جرم اینکه همسر او را به قتل رسانده بود، اعدام شد. خشم و هیاهو همین داستان است با تفاوت‌های کوچکی که حتی طناز طباطبایی در این فیلم حرکات رفتاری و نوع چادر گرفتن در دادگاه زمانی که محاکمه می‌شود را به شهلا جاهد نزدیک کرده است.
 
چرا طناز طباطبایی طرفداران بسیاری دارد؟
 

علت زود انزالی چیست و بهترین روش ها و ترکیبات برای درمان آن کدام است؟

زود انزالی یک اختلال جنسی است که می تواند کیفیت زندگی جنسی مردان را تحت تاثیر قرار دهد و به حالتی گفته می شود که زمان ارگاسم یا اوج لذت جنسی زودتر از حالت معمول اتفاق افتد.
 
زود انزالی چیست و بهترین روش ها و ترکیبات برای درمان آن کدام است؟
 
 
انزال زودرس (Premature Ejaculation) شایعترین اختلال عملکرد جنسی در مردان است و انتظار می رود که حدود ۳۰% مردان دنیا را درگیر کند این اختلال می تواند زندگی یک مرد را از جنبه های مختلفی تحت تأثیر قرار دهد و باعث مواردی مانند کاهش اعتماد به نفس، اختلال در ارتباطات عاطفی، ایجاد اضطراب، خجالت و شرمندگی و احساس افسردگی شود. این اختلال نه تنها بر روی مرد اثر می گذارد بلکه برروی کیفیت زندگی شریک جنسی فرد نیز موثر است.

زود انزالی یک اختلال جنسی است که می تواند کیفیت زندگی جنسی مردان را تحت تاثیر قرار دهد و به حالتی گفته می شود که زمان ارگاسم یا اوج لذت جنسی زودتر از حالت معمول اتفاق افتد.

زود انزالی می تواند بر روی تولید مثل و همچنین رضایت جنسی زن و مرد تاثیرگذار باشد.

در سال های اخیر شناخت اختلال عملکرد جنسی مردان بهبود یافته است و درک بهتری از مشکلات ناشی از آن وجود دارد. در این مقاله اطلاعات به منظور کمک به فهم و درمان موثر زود انزالی گردآوری شده است.


هیچ زمان استانداردی برای تشخیص زود انزالی وجود ندارد!

زمان بندی قطعی برای اینکه بگوییم اگر ارگاسم زودتر از آن اتفاق بیفتد، فرد به زود انزالی مبتلا است وجود ندارد. این میزان بیشتر بستگی به رضایت دو طرف در رابطه جنسی دارد. زمان رسیدن به ارگاسم برای یک زوج متفاوت از زوج دیگر است؛ زیرا دو طرف رابطه زودتر یا دیرتر از زوج دیگر به ارگاسم می رسند.

نکته مهم در تشخیص زود انزالی مدت زمان رسیدن به انزال نیست، بلکه عدم توانایی در کنترل زمان انزال، فاکتور مهم تشخیص می باشد.


علت زودانزالی چیست؟

علت دقیق انزال زودرس هنوز شناخته نشده است. زود انزالی ناشی از تعاملات پیچیده از عوامل روانشناختی و بیولوژیکی است. اما از مهم ترین عوامل این اختلال می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
۱- علل روانشناختی
• اولین تجربه‌های جنسی
• سو استفاده جنسی
• افسردگی
• اضطراب و نگرانی
• وجود مشکلات در رابطه زناشویی
• احساس گناه

۲- علل بیولوژیکی
• سطح غیر طبیعی هورمون‌های بدن
• سطح غیر طبیعی مواد شیمیایی مغز که انتقال دهنده عصبی یا نوروترانسمیتر نام دارند.
• التهاب و عفونت پروستات یا مجرای ادراری
• صفات ارثی
 

زود انزالی چیست و بهترین روش ها و ترکیبات برای درمان آن کدام است؟


حقایقی راجع به زود انزالی

در اغلب موارد زود انزالی به دلایل روانشناختی اتفاق می افتد و می تواند منجر به استرس، افسردگی، ناراحتی و احساس شرمندگی در فرد شود. جالب است بدانید که ۳۰-۴۰ % مردان در طول زندگی جنسی خود حداقل یکبار زود انزالی را تجربه می کنند.

اگر زود انزالی در اولین تجربه های جنسی رخ دهد اغلب با ادامه یافتن رابطه هر بار بهتر می شود و نیازی به درمان ندارد.

با این حال اگر مشکل پایدار باشد باید از مشاوره یا یک متخصص در زمینه مشکلات جنسی کمک گرفت. پزشک بدون دریافت جزئیات سابقه جنسی به منظور دستیابی به تشخیص درست و واضح از زودانزالی هیچ دارویی تجویز نمیکند. دارو‌های درمانی می توانند دارای تاثیرات نامطلوب باشند و بیماران همیشه باید قبل از استفاده از هر دارویی با پزشک خود مشورت نمایند.

داروی داپوکستین (DAPOXETINE) دارویی با عملکرد سریع است که در بسیاری از کشور‌ها در جهت درمان زودانزالی استفاده می شود اما معیار‌های خاصی جهت استفاده از این دارو باید مد نظر گرفته شود که در زیر به آن اشاره شده است:

۱ -اگر رابطه جنسی واژینال کمتر از دو دقیقه قبل از انزال بطول انجامد.
۲ -انزال پس از مدت بسیار کوتاهی پس از تحریک جنسی یا اندکی پس از دخول اتفاق افتد.
۳- در صورتی که زود انزالی باعث ناراحتی و اضطراب در شخص شود.
۴ -هنگامی که کنترل بر روی انزال ضعیف باشد.
۵- در طی شش ماه گذشته هنگام مقاربت فرد دچار انزال زودرس شده باشد.
اثرات جانبی داروی DAPOXETINE شامل، اسهال، سرگیجه، سردرد و تهوع می باشد.


دارو‌های موضعی برای درمان زود انزالی

ممکن است قبل از رابطه جنسی استفاده از برخی دارو‌های موضعی بر روی آلت تناسلی انجام شود مانند کرم های بی حسی موضعی که باعث کاهش تحریک می شوند.

برای مثال لیدوکائین (Lidocaine) و پری لوکاین (Prilocaine) می تواند باعث بهبود و افزایش مدت زمان رسیدن به ارگاسم قبل از انزال شود. با این حال استفاده طولانی مدت از دارو‌های بی حسی میتواند باعث احساس کرختی و از بین رفتن نعوظ شود. کاهش این احساس که توسط کرم های بی حسی ایجاد می شود ممکن است برای مردان غیرقابل قبول باشد و همچنین می تواند بر روی احساسات شریک جنسی نیز تاثیر گذار باشد.


تکنیک ها و تمرین های خاص برای درمان زود انزالی

برای درمان زودانزالی تکنیک ها و تمرین های خاص وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می‌شود:


• روش شروع و توقف
این روش به بهبود کنترل مرد بر روی انزال کمک می کند. چه مرد و چه شریک جنسی او در زمانی که احساس به ارگاسم دارند میتوانند تحریکات جنسی را متوقف کنند و هنگامی که احساس ارگاسم فروکش کرد این تحریکات از سر گرفته شود.

• روش فشاری
مانند همیشه شروع به رابطه جنسی نمایید، تا زمانیکه احساس کنید، درحال ارضا هستید. از رابطه جنسی دست بکشید و از همسرتان بخواهید، کلاهک آلت شما را فشار دهد، و این فشار را تا زمانیکه احساس انزال از شما رفع شود، نگه دارد. بعد از اینکه فشار برداشته شد، حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس دوباره شروع به رابطه جنسی نمایید.
 
ممکن است به دلیل فشار وارد کردن به آلت جنسی، آلت به نعوظ کامل نرسد، اما مشکلی نیست و بعد از مدتی تحریک بیشتر آلت دوباره به نعوظ کامل می‌رسد. این مراحل را تا هر چند بار که بخواهید می‌توانید تکرار کنید. با تکرار این تکنیک تا آنجایی که لازم است شما به حالتی می‌رسید که دیگر احساس می‌کنید می‌توانید، انزالتان را خودتان کنترل کنید.

تحقیقات نشان داده است که تمرینات کگل که موجب قوی شدن عضلات کف لگن می شود به مردان مبتلا به زود انزالی کمک کننده است. گاهی اوقات زود انزالی بدون درمان خاصی از بین می رود، اما اگر زود انزالی به صورت پی در پی اتفاق افتد حتما به پزشک مراجعه کنید.

• تمرین کگل
بواسطه این تکنیک شما ماهیچه‌های لگن خود را تقویت می کنید. تقویت ماهیچه های لگن باعث می شود تا شما کنترل بیشتری بر روی انزال خود داشته باشید. در تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، نشان داد که مردانی که تنها پس از ۳۱ ثانیه به انزال می رسیدند، پس از ۱۲ هفته انجام تکنیک کگل توانستند به مدت ۱۴۶ ثانیه انزال خود را به تاخیر بیندازند.
 
زود انزالی چیست و بهترین روش ها و ترکیبات برای درمان آن کدام است؟

برای اینکه ماهیچه لگن خود را پیدا کنید، در هنگام ادرار کردن سعی کنید با انقباض عضلات لگن، خروج ادرار را متوقف کرده و سپس دوباره رها کنید. حال که عضله لگن را پیدا کردید، آن را منقبض کرده و سپس رها کنید. این کار را روزی ۳ بار و هر بار ۱۰ مرتبه انجام دهید. اندک اندک تعداد دفعات را به ۲۰ مرتبه و مدت زمان انقباض را به ۱۰ ثانیه افزایش دهید. این تمرین را در هر موقعیتی می توانید انجام دهید.

انجام تمرین کگل در زنان باعث می شود تا زایمانی راحت تر و سالم تر داشته باشند.


مواد غذایی مناسب برای بهبود زودانزالی

۱) زنجبیل و عسل
خوردن زنجبیل باعث افزایش جریان خون در بدن به خصوص افزایش جریان خون به عضلات آلت تناسلی می شود که باعث کنترل بهتر انزال در مردان می شود. زنجبیل همچنین با گرم کردن بدن و سرعت بخشیدن به جریان خون، به نعوظ بهتر در مردان کمک می کند. عسل یک نوع بهبود دهنده ی میل جنسی است که باعث تقویت و افزایش اثر زنجبیل می شود. بهترین روش استفاده از آن ها برای درمان، مخلوط کردن نصف قاشق چای خوری زنجبیل با عسل و خوردن آن قبل از خواب است.

توجه داشته باشید درصورتی که سابقه سنگ کلیه دارید این ترکیب می تواند منجر به تشکیل مجدد سنگ کلیه شود.
 
زود انزالی چیست و بهترین روش ها و ترکیبات برای درمان آن کدام است؟

۲) سیر
سیر می تواند در طولانی کردن مدت زمان مقاربت بدون زودانزالی کمک کننده باشد. این ماده دارای خواص ضد باکتری و ضدالتهاب است، گردش خون در بدن را بهبود می بخشد و باعث گرم شدن بدن و تقویت آن می شود.

۳) مارچوبه
ریشه این گیاه به طور موثری از انزال زودرس جلوگیری میکند. شما می توانید ریشه‌های ماچوبه را در شیر بجوشانید و برای کنترل و تقویت عضلات آلت تناسلی دو بار در روز بنوشید.
 
زود انزالی چیست و بهترین روش ها و ترکیبات برای درمان آن کدام است؟

۴) هویج
هویج می تواند باعث بهبود میل جنسی شود و به کنترل انزال کمک کند. برای نتیجه بهتر هویج بخارپز را همراه با تخم مرغ و عسل به طور منظم استفاده کنید.


کنترل زود انزالی با رژیم غذایی متعادل

برای کنترل زود انزالی باید از خوردن غذا‌های دارای فلفل، نوشیدنی‌های کافئین دار و شکلات اجتناب کنید. رژیم غذایی باید غنی از روی، سلنیوم، کلسیم و آهن باشد تا به کنترل بهتر و تقویت بدن کمک کننده باشد. مقدار بالای کربوهیدرات و مقدار پایین پروتئین در غذا نیز در ترشح سروتونین و کاهش اضطراب و استرس موثر است؛ و در پایان...

باید آگاه بود که زنان بیش از آنکه از عدم رضایت خود در رابطه جنسی ناراحت باشند، از واکنش ها و ناراحتی همسر مبتلا به زود انزالی ناراحت می شوند. بسیاری از بررسی ها نشان می دهد که زنان تنها در ۲۵ درصد اوقات به ارگاسم می رسند و گروهی از زنان هیچ زمانی از رابطه جنسی واژینال به ارگاسم نمی رسند.

همانگونه که بیان شد، درمان زود انزالی مردان با توجه به علت ایجاد کننده مشکل، روش های متفاوتی برای درمان دارد. تشخیص این امر توسط متخصصین باعث می شود زودتر از مشکل رها شده و زندگی شادتری در پیش رو داشته باشید.