آی بانو

مجله ای برای بانوان

مطالب ویژه




















مطالب ویژه




مستند آیت الله منتظری

مستند آیت الله منتظری

+ دانلود رایگان مستند قائم مقام

مستند ” قائم مقام ” روایتی بدون سانسور و منصفانه از زندگی آیت الله منتظری را به تصویر کشیده است. این مستند روایتی از مبارزات پیش از انقلاب تا فوت ایشان را شامل می شود و برای اولین بار به طور تفصیلی به فراز و فرود وی در نظام سیاسی ایران پرداخته است. دوران قائم مقامی آیت الله منتظری و سالهای پس از عزل او، از مقاطعی است که به دلیل حساسیت های سیاسی فراوان کمتر به آن پرداخته شده است، بسیاری از شخصیت های سیاسی هم یا درباره این مساله حاضر به گفتگو نیستند و یا به سختی حاضر به مصاحبه می شوند.

مستند آیت الله منتظری

مستند آیت الله منتظری

مستند با مبارزات او در زمان شاه و دستگیری ، تبعید و زندان شروع میشود ، سپس از حمایت ایشان از امام خمینی تا بعد از انقلاب شرکت در تدوین قانون اساسی و امام جمعه تهران شدن آیت الله منتظری ادامه میابد.

سپس مجلس خبرگان ایشان را به قائم مقامی امام خمینی انتخاب میکنند امام قرار بود تصمیم محرمانه بماند ولی آیت الله باریک بین امام جمعه قزوین در نماز جمعه این را برای مردم علنی اعلام میکند.

سید مهدی هاشمی

سید مهدی هاشمی

اما داستان آیت الله منتظری با دستگیری برادر داماد ایشان ( سید مهدی هاشمی ) به کلی عوض میشود ، سید مهدی توسط وزارت اطلاعات دستگیر میشود و پرونده های قتل های خشن او و همدستانش با اسناد رو میشود و خود سید مهدی هم اعتراف میکند ، حکم دادگاه برای او اعدام است.

اما آقای منتظری مخالف جدی است و سعی در دفاع دارد و اعدام او باعث دلسردی قائم مقام میشود ، در ادامه مستند به سایر انحرافات ایشان از محور اصلی پرداخته میشود که به برکناری ایشان مینجامد.

در این مستند به حصر ایشان و حتی موضع گیری در سال 88 و دفاع از جریانات سیاسی پرداخته میشود

برخی افراد مصاحبه شوند : آیت الله ری شهری, حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری, عمادالدین باقی, حجت الاسلام اژه ای, حجت الاسلام احمد منتظری, آیت الله گرامی, عزت الله شاهی

در مجموع مستند سعی دارد که منصفانه باشد.

+ دانلود رایگان مستند قائم مقام

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی