آی بانو

مجله ای برای بانوان

مطالب ویژه




















مطالب ویژه




 

+ دانلود رایگان مستند پایان غرور

 

مستند «پایان غرور»، روایتی است از سال هایی که بنی صدر رئیس جمهور ایران بود، اتفاقاتی که در پی عملکرد او رخ داد و سرانجام رأی قاطع نمایندگان مجلس برای عدم کفایت سیاسی اولین رئیس جمهور اسلامی ایران و عزل شد.

ابولحسن بنی صدر اولین رئیس جمهور ایران که در خانواده مذهبی به دنیا آمده بود و سالهای قبل از انقلاب مبارزاتی داشت ، او در ابتدا در دانشگاه الهایت دانشگاه تهران تحصیل کرد و سپس به فرانسه رفت و در آنجا نیز در رشته اقتصاد نیز مشغول شد و در تشکیل جبهه سوم نقش موثر داشت ، عضو فعال اتحادیه انجمن اسلامی خارج از کشور و بنیان گذار خبرنامه آخوندنامه از جمله سوابق او میباشد.

 

هنگامی که امام خمینی در پاریس بودند به ایشان میپیوندد و به همراه ایشان به ایران میاید ، سال ها بعد نیز کاندید اولین انتخابات ریاست جمهوری میشود و با توجه به فن بیان و محبوبیتی که در قشر مذهبی ، جوانان و نخبگان به دست آورده بود با رای قاطع به عنوان ریاست جمهوری میرسد.

اما داستان به اینجا ختم نمیشود بلکه عدم کفایت مدیریتی بنی صدر در جریان جنگ ، باعث میشود از فرماندهی کل قوا از او گرفته شود ولی انحرافات او همچنان ادامه داشت ، تا اینکه در نهایت مجلس شورای اسلامی در طی سلسله جلساتی تصمیم به عزل او میگیرند.

 

پیشنهاد میکنم این مستند جذاب و تاریخی را که سعی شده منصفانه ساخته شود را ببینید تا بیشتر در جریان اتفاقات دهه 60 که خیلی هاش به خشونت و خون کشیده شده است ، قرار بگیرید

+ دانلود رایگان مستند پایان غرور ( زندگی بنی صدر )

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی